Speakers' Avenue (2019-)
Jednym z projektów zainspirowanych przez Laboratorium Filmowe SWPS był rozwój filmowego kolektywu edukacyjnego Speakers’ Avenue, założonego w 2010 przez Grzegorza Pamrowa, wcześniej studenta i pracownika SWPS współprowadzącego ze mną Laboratorium Filmowe SWPS. Kolektyw Speakers' Avenue rozwija ideę eksperymentalnych i często interdyscyplinarnych kursów skierowanych do osób z branży filmowej i z branż pokrewnych, ale również do wszystkich zainteresowanych.
Zaangażowałem się w działania tego kolektywu i prowadzę w jego ramach spotkania dotyczące opowiadania historii, a także konsultuję scenariusze powstające w ramach kursu reżyserskiego.
Laboratorium Filmowe SWPS (2010-14)
Laboratorium Filmowe SWPS było eksperymentalnym projektem edukacyjnym prowadzonym we współpracy ze Studiem Munka. Miało formę spotkań, w trakcie których różnorodne grupy osób, złożone ze studentów i pracowników SWPS, w różnych formach konsultowały projekty filmowe ze Studia Munka, zarówno w fazie scenariuszowej, jak i montażowej. Konsultantami byli pracownicy i studenci związani z różnymi kierunkami studiów humanistycznych i społecznych: psychologią, socjologią, dziennikarstwem, prawem, kulturoznawstwem czy filologią. W trakcie trwania projektu odbyły się konsultacje wielu produkcji Studia Munka, zarówno pełnometrażowych, jak i krótkometrażowych z programu ‘30 minut’.
Laboratorium Filmowe SWPS zainspirowało kilka innych inicjatyw, w tym szkolenia filmowe i próby stworzenia w Polsce think tanku filmowego.
Uniwersytet Warszawski i Uniwersytet SWPS (1996-2014)
Duża część moich kursów akademickich dotyczyła tematów filmowych, m.in.: amerykańskich gatunków filmowych, różnych aspektów historii i teorii kina, szczególnie narratologii filmowej, wybranych elementów klasyki kina, szczególnie filmów Charlie Chaplina i Alfreda Hitchcocka, kina autorskiego, czy rozwoju projektów filmowych. Zdarzało się jednak, że zajmowałem się również innymi obszarami, na przykład teorią kultury, teorią tłumaczenia, historią Wielkiej Brytanii i Polski. Przez wiele lat promowałem również prace licencjackie i magisterskie z zakresu całej historii filmu i innych zjawisk kultury, nie tylko dotyczących krajów anglosaskich.